Ett citat om undvikande… hämtat från internet

——– Vidarebefordrat meddelande ——–

Ämne: [neurosemanticsofstuttering] Re: A quote about avoidance
Datum: 17 Jun 2015 10:25:40 -0700
Från: alex.bernard99@yahoo.com [neurosemanticsofstuttering] <neurosemanticsofstuttering@yahoogroups.com>
Svar till: neurosemanticsofstuttering@yahoogroups.com
Till: neurosemanticsofstuttering@yahoogroups.com
Mina kommentarer lägger jag in direkt i texten.

Great quote Alan! I’ve decided that I’m also going to avoid avoidance, and expand my comfort zones. Hur utvidgar jag min bekvänlighetszon? Dvs hur lyckas jag att GÖRA/SÄGA det som jag tidigare undvikit? I’m just wondering, do you think it would be a good idea to use some kind of physical technique or method – Här måste man redan inneha en beprövad teknik/talteknik/metod, tror jag. En sådan teknik menar jag kan erhållas från TALAkademins övningar i Speaking circles – to get me going, because I don’t think there would be any point of doing it if I block really badly and get all frustrated while I’m doing it, Instämmer – because I think the idea is to build on successes. – Det menar jag också – I heard about how you and many others used the McGuire met-hod, Andrew Greenstein used the Dr. Schwartz airflow method, – Så är det nog. ”Det går flera vägar till Rom” – and Tim Mackesey used fluency shaping and stuttering modification strategies. It kind of seems like NLP and NS work best after already expanding the comfort zones, Bra att veta. Och man kan själv testa om det stämmer. – making the hexagon more positive, and doing a lot of self observation to figure things out. – Mycket bra pedagogisk inställning. Något att ta efter tycker jag. – It seems like once someone already has freedom of speech in most situations and they’ve narrowed it down to certain situations – Det att TRÄNA hela tiden mellan varven. Annars får man räkna med en del bakslag då och då. Men det tycker jag är acceptabelt – that cause anxiety that triggers it, that’s when its best to use NLP and NS to basically finish it off. – NLP och NS får vi titta närmare på vid ett annat tillfälle.

I’ve already made some significant changes in my mindset and attitudes that have actually given me more freedom of speech. – Vad är det som skapat skrädsla att tala? – (Ja, stamningen förstås) – I used to always think of stuttering as this horrible, unacceptable thing, so I barely ever spoke. Whenever I did talk I would talk really quietly and with barely any vocal variation. Då lät talet ganska tyst och monotont – Now I realized that stuttering isn’t really a big deal, so I started talking more now, and louder, and more expressively. I can just tell people I have a stuttering problem, and laugh about it. – Så bra! Om man kan skratta åt att man stammar och vågar tala om det för omgivningen – I know that I can and will eventually overcome my ”holding back in speech” problem, but I’m not in a rush to, and understand it will take time. I used to always think everyone is judging me and my speech, but the truth is people are probably more focused their own problems. I also used to always think of stuttering as part of my identity, and I thought of myself as a stutterer. Now I realized its just a way of speaking, and a bunch of different problems that cause me to hold back my speech, not who I am. I’ve also become more assertive, and generally just less held back as a person. Så bra sagt! Det gäller således, att ta reda på vad som hindrar en från att tala fritt och behagligt –

I decided that I’m going to do drama class in my school, Träna drama är bra. Det har vi gjort i TALAkademin då och då. which is pretty much all public speaking, and a Toastmasters for teens class, since you have to be 18 to do regular Toastmasters. – Ja, tränat muntlig framställning. Det gör vi – och har vi ständigt gjort i TALAkademin. I’m already nervous though imagining myself standing in front of all those people trying to talk, and not being able to say anything, with all the other people in my class all uncomfortable an not even sure what to say, and then my teacher kicking me out of the class and saying ”why would you do the one class that’s all speaking if you have a stuttering problem, Ja, så olyckligt kan man tänka. Låt oss i stället tänka som Victor Rydberg tänkte: ”Vad rätt du tänkt, vad du i kärlek vill, vad skönt du drömt, kan ej av tiden härjas…” –  we don’t have time to wait for you!” Kan en lärare verkligen säga så? – Lätt att tänka i alla fall… –I know that probably won’t really happen, but I want to be at least somewhat successful and not wreck the whole class.

I don’t really want to interfere with the natural automatic speaking process though, so I’m not sure if I should use any kind of technique. What do you guys think? Vilken bra avslutande fråga, Alex Bernard! Något att fundera på för oss alla. Kom med ditt svar! Var säker på att svar på frågor utvecklar vår talförmåga. Även din. Pröva och erfar!

__._,_.___

Posted by: alex.bernard99@yahoo.com

Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (2)

Visit Your Group

.

__,_._,___

Kommentera

Vänligen logga in med någon av dessa metoder för att lägga till din kommentar:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: